Tuesday 27 November 2012

Penduduk Taman Tenaga Kajang

    Terdapat pelbagai bangsa yang tinggal di Taman Tenaga. Antaranya ialah pelajar timur tengah yang berasal dari negara Iran, Iraq, dan Arab Saudi. Terdapat juga pelajar dari asia yang berasal dari negara China, Bangladesh, dan Indonesia. Mereka hidup secara harmoni dan saling tolong menolong antara satu sama lain. Penduduk di kawasan ini sentiasa mengalu-alukan kedatangan tetamu dari pelbagai bangsa terutama pelajar yang sedang melanjutkan pelajaran di UKM Bangi.

    Penduduk di kawasan ini menghargai para pelajar yang tinggal di Taman Tenaga. Hal ini terbukti apabila mereka menyewakan rumah dengan harga yang rendah kepada para pelajar. Ini merupakan satu contoh yang positif tentang penduduk Malaysia yang menghargai para pelajar yang sedang berjuang untuk memperoleh ilmu di Malaysia.

    Satu impak positif dapat kita lihat di mana rakyat bersatu padu dan saling melengkapi antara satu sama lain tanpa mengira latar belakang. Semoga apa yang dilakukan oleh generasi sekarang dapat diteruskan lagi untuk generasi yang akan datang.

 

 

No comments:

Post a Comment